ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

۲۰ ترفند جالب درباره ی سرچ گوگل!!

نوشته شده توسط:admin web | ۰ دیدگاه

بسیاری از ما از موتور جستجوی گوگل فقط برای سرچ کلمات کلیدی خود در سایت های دیگر استفاده میکنیم و از میانبر ها و کلمات کلیدی مخفی این موتور جستجوی محبوب اطلاعاتی نداریم… برای اطلاع از برخی امکانات جالب گوگل با ما همراه باشید…

 

در این پست ما قصد داریم تا ۲۰ چیز مفید و سرگرم کننده که شما میتوانید در گوگل انجام دهید را معرفی کنیم… امکاناتی از قبیل تبدیل واحد،بازی،استفاده از گوگل به عنوان تایمر! ، محاسبه مسافت و ….

 

۱: بازی جالب “Atari Breakout” (در قسمت سرچ تصاویر گوگل)

 

به قسمت سرچ تصاویر گوگل بروید و عبارت Atari Breakout را تایپ کنید … چند ثانیه صبرکنید سپس از بازی روبرویتان لذت ببرید 

google-atari-breakout-620x350 hesan

 

۲: بازی پرطرفدار “Pacman”

 

به سایت گوگل مراجعه کنید و در قسمت سرچ عبارت Pacman را وارد کنبد … بازی پرطرفدار Pacman در اختیار شماست.

Pac-man

 

۳: بازی بسیار جداب “Zerg Rush”

 

در قسمت سرچ موتور جستجوی خود عبارت zerg rush را تایپ کنید تا نتیجه ی جستجوی شما توسط چندین حرف “o” کوچک مورد حمله قرار گیرد. شما باید همه ی این حروف را قبل از از بین بردن کامل نتیجه ی جستجویتان از بین ببرید تا با صحنه ی زیر روبرو نشوید.

9vVT3

 

۴: استفاده از دست خط در google translate

 

آیا میدانستید که شما میتوانید با استفاده از دستخط خود در گوگل ترنسلیت تایپ کنید ؟ برای استفاده از این منظور بر روی علامت مداد واقع در پایین و سمت چپ تکست باکس کلیک کنید و متن مورد نظر را بکشید!!

حتما با خود میگویید خب به چه دردی میخورد؟؟ از جمله کاربرد های این امکان که بنده شخصا نیز استفاده کرده ام این است که به عنوان مثال شما یک لوگوی چینی مشاهده میکنید که حاوی کلمه ای به زبان چینی است و شما قصد دارید معنای آن را بفهمید… برای این امر کافیست تنها هرچه مشاهده میکنید را برای گوگل نقاشی کنید!!!

png_base6442d71369feb6ecca

 

۵: تبدیل عدد به حروف!!!

 

یکی دیگر از امکانات بسیار جالب گوگل تبدیل اعداد به حروف است ! احتمالا تا به حالا به اعداد بسیار بزرگ مثل ۱۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ برخورد کرده اید و برایتان سوال شده که باید چگونه این عدد رو بخونید. برای فهمیدن فقط کافیه مثل عکس زیر عمل کنید! :

pronounce-big-numbers-with-google

 

۶: استفاده از گوگل به عنوان ماشین حساب

شما همچنین میتوانید محاسبات خود را با گوگل انجام دهید! برای این کار فقط کافیست عبارت ریاضی خود را در قسمت سرچ وارد کنید تا گوگل بلافاصله جواب آن را به شما بگوید!

url

۷: هندسه!

 

با گوگل هندسه تمرین کنید! شما میتوانید با نوشتن نام یک شکل هندسی پس از solve به عنوان مثال “solve triangle” به یک ماشین حساب هندسی از آن شکل دسترسی پیدا کنید که بسیار مفید و کاربردی است!

solve-triangle

 

۸: کشیدن نمودار توابع!

 

بله درست شنیدید … این موتور جستجوی فوق العاده حتی برای شما نمودار تابع هایتان را نیز میکشد! دیگه چی از این بهتر! فقط کافیست مثل مثال عمل کنید :

graph for x^2 نمودار تابع x به توان دو را برای شما رسم میکند.

2015-09-27_15-00-22

۹: محاسبه ی حقوق!

 

همچنین با نوشتن tip calculator در قسمت سرچ گوگل شما به یک محاسبه گر حقوق به صورت درصدی دسترسی خواهید داشت که بسیار مفید و کاربردیست و کاربران زیادی از این ابزار استفاده میکنند!

2015-09-27_15-06-37

 

۱۰: تبدیل ارز

 

تبدیل ارز یکی دیگر از امکانات فراوان موتور جستجوی گوگل است! برای تبدیل ارز مانند مثال زیر عمل کنید:

۱۰۰ gbs to usd این دستور را در سرچ گوگل وارد کنید تا به شما نشان دهد که ۱۰۰ پوند انگلیس برابر چند دلار آمریکاست

 

۱۱: تبدیل واحد

 

تبدیل واحد هم یکی دیگر از امکانات گوگل است تا کلکسیون تبدیل های گوگل کامل شود. کافیست عبارت lbs to kgs را در قسمت سرچ وارد کنید تا به محاسبه گر کامل تبدیل های گوگل وارد شوید!

 

۱۲: ترجمه ی متون

 

از دیگر امکانات سرچ گوگل ترجمه ی متون کوتاه مثلا در حد یک جمله از یک زبان به زبان دیگر است!(بدون وارد شدن به گوگل ترنسلیت، به عبارت دیگر دسترسی سریع!) برای این منظور دستوری مانند دستور مقابل را در قسمت سرچ گوگل وارد کنید: french to english این دستور شمارا به مترجم زبان فرانسوی به انگلیسی هدایت میکند!

 

۱۳: استفاده از تایمر گوگل

 

شما همچنین میتوانید با وارد کردن دستور “google timer” گوگل خود را به یک دستگاه کرنومتر تبدیل کنید!

2015-09-27_16-04-12

 

۱۴: اطلاع از زمان دقیق طلوع و غروب خورشید در مکانی خاص

 

برای اطلاع از زمان طلوع و غروب خورشید نام شهر مورد نظر را پس از sunrise in (طلوع) یا sunset in (غروب) وارد کتید.

2015-09-27_16-08-29

 

۱۵: پیش بینی آب و هوا

 

فکر میکنم دیگر این امکانات شما را شگفت زده نمیکند! این موتور جستجوی محبوب امکانات بسیار جالب و کاربردی ای دارد. برای پیش بینی آب و هوای شهر مورد نظرتان نام شهر را قبل از عبارت “forecast” وارد نمایید تا اطلاعات دقیقی مقابل شما قرار گیرد!

2015-09-27_16-11-56

 

۱۶: اطلاعات پرواز!!

 

فقط کافیست شماره پرواز خود را در قسمت سرچ گوگل وارد کنید تا اطلاعات کاملی از زمان فرود و مسیر و … هواپیمای شما مقابلتان ظاهر شود!

2015-09-27_16-14-36

 

۱۷: محاسبه مقدار مسافت و مدت زمان طی مسیر

 

شما اگر در قسمت سرچ گوگل عبارتی مانند عبارت ” first to secound distance ” را وارد کنید و به جای عبارت first نام شهر مبدا و به حای عبارت secound نام مقصد را وارد کنید اطلاعات کاملی از فاصله ی این دو شهر به صورت مسافتی و زمانی برای شما به نمایش در می آید.

2015-09-27_16-19-00

 

۱۸ : تاریخ انتشار فیلم مورد علاقه ی شما

 

گوگل حتی در عرصه ی سینما نیز بیکار نبوده و فقط کافیست شما نام فیلم مورد نظر خود را قبل عبارت ” release date” در قسمت سرچ وارد کنید تا تاریخ عرضه ی آن فیلم و مکان عرضه ی آن برای شما نمایش داده شود.

2015-09-27_16-22-13

 

۱۹: یافتن کتاب های یک نویسنده

 

شاید برای شما پیش آمده که بخواهید لیست کاملی از کتاب های یک نویسنده داشته باشید! برای این امر تنها نام نویسنده را بعد از عبارت “books by” در قسمت سرچ گوگل وارد کنید تا لیست کتابهای آن نویسنده را در اختیار داشته باشید.

2015-09-27_16-25-34

 

۲۰: جابجایی صفحه جستجو

 

که بیشتر جنبه نمایشی دارد و جالب است. دستوراتش به این صورت است :

دستور “do a barrel roll” صفحه ی جستجو را ۳۶۰ درجه ساعت گرد میچرخاند

دستور “tilt” صفحه ی جستجو را کج میکند!!! حتما امتحان کنید!

 

این امکانات تمام امکانات مخفی سرچ گوگل نبود. اگر شما نیز موارد دیگری را بلدید خوشحال میشویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

با تشکر

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...